Co to jest opakowanie kaszerowane? Większości z nas ciężko by było wyobrazić sobie współczesny świat bez opakowań tekturowych. To właśnie w nich transportujemy nowy sprzęt RTV ze sklepu, przewozimy rzeczy podczas przeprowadzki, czy przywożona jest nam w dostawie pizza. Tektura to lekki materiał, który świetnie chroni zawartość opakowania przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi, zabrudzeniem czy osiadaniem […]
Co to jest opakowanie kaszerowane?
Większości z nas ciężko by było wyobrazić sobie współczesny świat bez opakowań tekturowych. To właśnie w nich transportujemy nowy sprzęt RTV ze sklepu, przewozimy rzeczy podczas przeprowadzki, czy przywożona jest nam w dostawie pizza. Tektura to lekki materiał, który świetnie chroni zawartość opakowania przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi, zabrudzeniem czy osiadaniem kurzu. Wbrew pozorom tekturowe opakowania mogą znieść naprawdę wiele.
Grubość tektury
Oczywiście opakowania tekturowe mogą być wykonane na wiele różnych sposobów, dzięki czemu uzyskuje się ich pożądane cechy. Lekkie opakowania, np. do branży cukierniczej, wykonuje się z tzw. mikrofal. Przewożenie lekkiej żywności nie wymaga bowiem zastosowania wyjątkowo solidnych, lecz cięższych i droższych w wykonaniu opakowań. Inne wymagania ma natomiast np. ciężki telewizor, który transportowany jest zazwyczaj z innym dużym sprzętem RTV, często przez pół świata, zanim trafi do swojego właściciela. Do takich celów wykorzystuje się opakowania z tekstury falistej 5-warstwowej, które dają naprawdę solidną ochronę dla delikatnej elektroniki. Opakowania, które mają być wyjątkowo odporne, często dodatkowo się kaszeruje. Czym jest ten proces?
Kaszerowanie: co to?
Kaszerowanie to jedna z metod uszlachetniania druku. Najprościej mówiąc, polega na naklejeniu na powierzchnię opakowania kolejnego arkusza papieru. Opakowania kaszerowane zyskują dzięki temu mocniejszą powierzchnię nośną i są trwalsze. Kaszerowanie ma również ogromne walory estetyczne. Na wielu opakowaniach tekturowych po prostu nie da się wykonać nadruku, w związku z czym wyglądają dość skromnie. Nie ma natomiast problemu z tym, by nadrukami pokryć arkusza papieru, który użyty będzie do kaszerowania. Dzięki temu na opakowaniu produktu można umieścić np. ważne informacje dotyczące użytkowania danego produktu. Pamiętajmy też, że opakowanie jest nośnikiem reklamowym. Kaszerowanie umożliwia więc umieszczenie na nim logo, nazwy produktu i innych informacji identyfikujących producenta. Warto wiedzieć, że chociaż wiele osób zamiennie używa pojęć „kaszerowanie” i „laminowanie”, są one czym innym. Do laminowania używa się folii z tworzywa sztucznego, a nie warstwy papieru.